Prawie 25 procent Polaków korzysta z internetu

Jak wynika z badań, przeprowadzonych w okresie kwiecień – czerwiec 2004 roku przez SMG/KRC Poland Media SA, prawie 25 proc. Polaków w wieku 15-75 lat korzysta z internetu. Ponad połowa (53,2 proc.), korzysta z internetu w domu, 24,6 proc. – w pracy, 26,3 proc. – w szkole lub na uczelni, 14,1 proc. – u znajomych lub w kawiarni internetowej.

Z badania wynika, że najpopularniejszą stroną internetową w Polsce jest strona portalu Onet, którą 74,9 proc. badanych odwiedziło przynajmniej raz w miesiącu. Kolejnymi pod względem popularności stronami internetowymi w Polsce są: Wirtualna Polska (63,5 proc. osób odwiedziło ją w ciągu ostatniego miesiąca), Interia (45,4 proc.), Google (39,3 proc.), Gadu-Gadu (32,6 proc.) i Allegro (21 proc.).

Niższą niż 20 proc. popularność zanotowały Idea (19,9 proc.), portal Gazeta (18,5 proc.), Era (14,2 proc.) oraz portal O2 (12,8 proc.).

Codziennie, lub prawie codziennie z internetu korzysta 38,6 proc. badanych, kilka razy w tygodniu 27,3 proc., raz na tydzień 17,6 proc., kilka razy w miesiącu 10,4 proc., raz na miesiąc 4,2 proc., a rzadziej niż raz na miesiąc 1,9 proc.

Źródło informacji: PAP