Reakcja Inteligo na próby oszukania ich klientów

W związku z informacjami dot. próbie wyłudzenia haseł dostępowych (a docelowo pieniędzy) od klientów Inteligo, bank rozesłał dziś do swoich użytkowników e-mail z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa korespondencji. Treść listu poniżej:

Drogi Kliencie,
W odpowiedzi na coraz częstsze zapytania Klientów wywołane niedawnymi publikacjami prasowymi dotyczącymi prób oszukania klientów banków pragniemy wyjaśnić, że przy stosowanych obecnie systemach zabezpieczeń serwerów bankowych właściwie jedyną możliwością zdobycia haseł i kodów Klienta, jest namówienie samego Klienta do dobrowolnego ich podania.

Dlatego bardzo ważne jest, abyś do wszelkiej korespondencji mailowej i stron WWW podchodził z odpowiednią ostrożnością.

Konto Inteligo posiada specjalne, wyjątkowo mocne zabezpieczenia ułatwiające Ci ochronę przed tego typu próbami. Dzięki tym zabezpieczeniom możesz zapewnić swojemu kontu Inteligo pełne bezpieczeństwo.

Zachęcamy do zapoznania się z sekcją naszego serwisu informacyjnego poświęconą bezpieczeństwu a w razie jakichkolwiek wątpliwości do zadzwonienia do konsultanta Inteligo pod numer 0 800 121 121 (lub z telefonu komórkowego / zagranicy: +48 (81) 53 56789).

Przypominamy też, że dwoma kluczowymi elementami zabezpieczeń konta inteligo (po stronie Klienta) są:

1. Elektronicznie podpisana korespondencja

Inteligo wysyła do Ciebie korespondencję bankową tylko i wyłącznie poprzez maile podpisane elektronicznie. W programie MS Outlook taki mail posiada specjalną dodatkową ikonę w prawym górnym rogu (wyglądającą jak stylizowana czerwona pieczęć). Maile niepodpisane (tak jak ten) prosimy traktować wyłącznie informacyjnie.

Więcej informacji na ten temat oraz obrazki pokazujące pieczęć i szczegóły certyfikatu maili bankowych znajdziesz tutaj:
http://www.inteligo.pl/InfoSite/faq/pomoc_faq_podpis_cyfrowy.htm

2. Szyfrowany i certyfikowany serwis WWW

Logując się do serwisu WWW sprawdź czy znajdujesz się na właściwej stronie. Można to wiarygodnie potwierdzić przez proste sprawdzenie dwóch elementów:

pojawienie się żółtej kłódki – [OBRAZ] – w prawym dolnym rogu okna przeglądarki, co sygnalizuje że strona jest szyfrowana (bezpieczna).

dużą brązową pieczęć VeriSign – Secure Site, po kliknięciu której (to konieczne do wiarygodnej weryfikacji) pojawia się strona https://digitalid.verisign.com potwierdzająca autentyczność strony secure.inteligo.com.pl (to adres naszego serwisu transakcyjnego).

Mamy nadzieję, że powyższe zabezpieczenia nie stanowią nadmiernego utrudnienia w korzystaniu z naszych usług, a zapewniamy, że dają Ci świetne zabezpieczenie przed „wyłudzaczami haseł”.

Prosimy, staraj się korzystać z tych rad, a maile niespełniające powyższych warunków traktuj z podwyższoną ostrożnością – wyłącznie informacyjnie.

Życząc miłego i bezpiecznego korzystania z konta,

Pozdrawiamy,

Zespół Obsługi Konta Inteligo

Zobacz również:

Kolejne próby wyłudzenia pieniędzy z internetowych kont bankowych
Internetowi złodzieje zaatakowali Citibank Handlowy
Zasady polityki bezpieczeństwa w Inteligo