Routery – początek wojny cenowej?

Jak podaje Infonetics Research, w ubiegłym roku sprzedaż routerów pozostawała na podobnym poziomie jak w roku 2002, a dochód tego segmentu rynku wyniósł 4,3 mld USD. W 2003r. sprzedano łącznie 14,9 mln sztuk urządzeń.

Niestety specjaliści przewidują, że sytuacja na rynku pozostanie bez zmian, a nawet będzie widoczna lekka tendencja spadkowa. Na pierwsze oznaki ożywienia będzie trzeba poczekać aż do roku 2007. Niemniej zdecydowanie rośnie zapotrzebowanie na bezpieczne routery dla sieci VPN. Odsetek tego sprzętu wzrósł w ubiegłym roku do 13% ogólnej liczby sprzedanych routerów, a do 2007r. liczba ta ma wynosić już 16%.

Zdecydowanym liderem rynku pozostaje firma Cisco, jednak mniejsi producenci stają się coraz bardziej aktywni. Okazuje się, że takie działania mogą doskonale wpłynąć na klientów osprzętu sieciowego, gdyż większa konkurencja na rynku oznacza spadki cen. „Praktyczny monopol Cisco na rynku przemysłowych routerów pozwala firmie na dyktat cenowy, ale nowi i odradzający się na rynku gracze prawdopodobnie rozpoczną wojnę cenową z gigantem” – powiedział Neil Osipuk, główny analityk Infonetics Research.

Tak więc, klienci korporacyjni będą zacierać ręce patrząc na spadające ceny routerów, zaś dla Cisco nadchodzą trudne chwile i czas zaciskania pasa.