eBay kupi Shopping.com

Za ponad 600 mln dolarów firma aukcji internetowych eBay kupi serwis Shopping.com porównujący towary z różnych sklepów internetowych. Zdaniem obserwatorów rynku w takich usługach mogą drzemać duże pieniądze, a „porównywarki” stają się kolejnym polem rywalizacji między internetowymi gigantami.

Cena tego samego towaru w różnych sklepach może bardzo się różnić. W internecie, gdzie sklepy oddalone są od siebie zaledwie o kliknięcie myszką, najtańszą ofertę łatwiej znaleźć niż w świecie realnym.

Ale poszukiwania najlepszej okazji można internautom jeszcze uprościć, zbierając w jednym serwisie oferty handlowe z wielu różnych e-sklepów i umożliwiając ich porównywanie. W taki mniej więcej sposób działają witryny, które po polsku nazywa się najczęściej porównywarkami.

Potrafią monitorować tysiące sklepów. Np. Pricegraber.com (firma z Los Angeles, działa w kilku krajach) podaje, że ma w bazie ponad 10 mln towarów – sprzęt komputerowy, oprogramowanie, elektronikę, odzież, biżuterię, filmy, muzykę, książki i inne. Miesięcznie odwiedza ją ponad 18 mln użytkowników.

W zeszłym tygodniu amerykański prekursor e-aukcji eBay ogłosił, że za 620 mln dolarów kupuje porównywarkę Shopping.com, która według amerykańskiego serwisu informacyjnego CNet jest najpopularniejszą witryną tego typu na świecie.

Shopping.com prowadzi serwisy w USA, Wielkiej Brytanii i Francji. Według firmy ComScore Media Metrix monitorującej ruch w internecie z witryny Shopping.com korzysta aż 50 mln osób miesięcznie.

Jest to największa inwestycja eBay od czasów przejęcia w 2002 r. systemu płatności internetowych PayPal za 1,5 mld dolarów. I kolejna oznaka rosnącego zainteresowania największych graczy światowego internetu usługami porównawczymi.

Więcej informacji na stronach gazeta.pl

Autor: Zbigniew Domaszewicz
Gigant wkroczył do Polski :: relacja audio-video z konferencji prasowej eBay
Aukcja internetowa alternatywą dla banku?