Kara dla Tele2

Urząd Komunikacji Elektronicznej ukarał Tele2 milionem złotych kary za naruszenie obowiązków informacyjnych wobec klientów przy zawieraniu umów.

W ocenie UKE telemarketerzy firmy nie podawali pełnych i rzetelnych informacji.

Nie informowali np., jaką firmę reprezentują. „Przedstawiali się tylko, że dzwonią z telekomunikacji, co mogło wprowadzać rozmówcę w błąd, że dzwoniący jest pracownikiem TP SA” – czytamy w komunikacie UKE.

Rozmowy prowadzono w ten sposób, by przekonać rozmówcę, że chodzi o przedstawienie oferty Tele2, a rozmówca wyraża jedynie zgodę na wysłanie materiałów promocyjnych.

Klient był więc przekonany, że – odpierając przesyłkę – kwituje jedynie jej odbiór. Tymczasem… podpisywał umowę z Tele2 na świadczenie usług telekomunikacyjnych.

UKE poinformowało, że firma wykazała dobrą wolę i pełną współpracę w czasie prowadzonego postępowania, co miało wpływ na wysokość kary.

Niedawno Tele2 przeprosiło klientów za działania swych przedstawicieli handlowych. Firma zapowiedziała rygorystyczną kontrolę, m.in. przez nagrywanie i odsłuchiwanie rozmów telemarketerów z klientami, a także karanie naciągaczy.

Źródło: gazeta.pl