Użytkownicy sami prowokują spam

Użytkownicy poczty elektronicznej sami prowokują rozwój przemysłu spamerskiego – do takich wniosków doszli specjaliści ds. bezpieczeństwa IT.

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Mirapoint, firmę zajmującą się bezpieczeństwem sieciowym oraz Radicati Group, firmę zajmującą się badaniem rynku, ponad jedna trzecia użytkowników skorzystała z odnośników przesłanych w spamie. Dodatkowo, co dziesiąty użytkownik, chociaż raz, zakupił produkt reklamowany w „niechcianej” poczcie elektronicznej.

Kliknięcie na link w podobnej wiadomości pocztowej, może spowodować przedostanie się na komputer programu, zbierającego dane, zawirusowanie systemu lub też wskazanie spamerom, że adres e-mail użytkownika jest nadal aktualny.

Fakt, iż 10% odbiorców spamu, zakupiło reklamowane w ten sposób produkty, świadczy o efektywności tego typu uciążliwej reklamy.
Obserwuje się również wzrost liczby spamu o charakterze erotycznym. Wg danych firmy Clearswift, w ostatnim czasie, ogólna ilość przesyłek spamerskich, pochodzących ze stron pornograficznych wzrosła do 180%.

Źródło: Laboratorium DrWeb