Gadu-Gadu wchodzi na giełdę

Gadu-Gadu – firma prowadząca najpopularniejszy w Polsce komunikator internetowy – chce wejść na warszawską giełdę.

W niedziele warszawska spółka podpisała umowę z Domem Maklerskim IDMSA, który zaoferuje jej akcje na rynku publicznym. Bez wątpienia Gadu-Gadu to jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek polskiego internetu.

Stworzony w latach 1999-2000 komunikator ma dzisiaj prawie 6 mln użytkowników i mimo coraz większej konkurencji utrzymuje pierwszą pozycję w swojej branży. Gadu-Gadu umożliwia internautom komunikację tekstową, głosową i wideo. Pozwala też m.in. na wysyłanie SMS-ów. Rozwija usługi telefonii internetowej.

Głównym właścicielem Gadu-Gadu jest fundusz inwestycyjny Warsaw Equity Holding (ma 80 proc. akcji), który kilka lat temu zainwestował w firmę, wówczas znaną jeszcze jako sms-express.com.

Do dziś 20 proc. akcji Gadu-Gadu pozostało jednak w rękach twórcy komunikatora i pierwszego szefa spółki – 34-letniego informatyka Łukasza Foltyna.

Firma zatrudnia 40 osób, a głównym źródłem jej przychodów jest emisja reklam. – Chcemy rozwijać nowe usługi. Pomogą nam w tym pieniądze z giełdy – mówi Krzysztof Szalwa, prezes Gadu-Gadu. Firma wraz z domem maklerskim pracuje jeszcze nad szczegółami planowanej oferty publicznej – na razie nie ujawniono żadnych jej szczegółów.

Źródło: gazeta.pl
Atak na użytkowników sieci Gadu-Gadu: drive-by-download
Wyrok za Gadu-Gadu
Proces nastolatka o groźby przez Gadu-Gadu