Google numerem 1 w Europie

Jak wynika z badań firmy Nielsen/NetRatings 55 milinów internautów w krajach europejskich regularnie korzysta z wyszukiwarki Google.com.

Badania wskazują na to, że Google jest nie tylko najpopularniejszy wśród wyszukiwarek, ale co więcej internauci za jego pośrednictwem przeglądają największą liczbę stron i spędzają na jego stronach najwięcej czasu.

Analitycy sądzą jednak, że Google może być ofiarą swego sukcesu i musi liczyć się z tym, że konkurencja depcze po piętach.

Na drugim miejscu za Googlem usytuowała się wyszukiwarka Microsoftu – MSN (ponad 27 mln klientów), a na trzecim Yahoo (ponad 12 mln klientów). Zarówno MSN jak i Yahoo dokonały dużych inwestycji nie kryjąc zamiarów przechwycenia prowadzenia. Analityk rynku Tom Ewing z Nielsen/NetRatings sądzi, że najbliższe 18 miesięcy będą dla sektora bardzo ważne.

Ewing przekonany jest, że po to, by konkurencja mogła podważyć rynkową i nawet kulturową pozycję Google’a osiągniecie przewagi technologicznej może nie wystarczyć. Z drugiej strony Google nie może zakładać, iż jego rynkowa przewaga jest niepodważalna.

Ewing zwraca uwagę na to, że niektóre firmy manipulują technologią Google’a po to, by ich oferta znalazła się możliwie jak najwyżej listy udostępnianej przez wyszykiwarkę w oparciu o słowa-klucze.

Źródło: BBC