Europejczycy kochają kupować w internecie

Według firmy Forrester Research, mieszkańcy Starego Kontynentu w okresie świątecznym wydadzą przez internet aż 13 mld euro – o 3 mld euro więcej, niż Amerykanie.

Aż 36% całej kwoty, czyli 4,3 mld euro, przypadnie na Brytyjczyków, 29% (3,8 mld euro) na Niemców, a 9% (1,1 mld euro) na Francuzów. Wartość europejskiego rynku e-handlu ma być w tym roku o 44% wyższa, niż w roku 2003.

Analitycy wiążą rozwój rynku ze wzrostem kwot zostawianych przez dotychczasowych kupujących, wejściem tradycyjnych sprzedawców na rynek usług internetowych oraz z agresywnymi promocjami w sklepach sieciowych. Największą część pieniędzy wydanych na zakupy w sieci pochłonie turystyka wypoczynkowa (21% całego rynku), wyprzedzając odzież (17%). Co ciekawe, na wzroście obrotów e-handlu tracą firmy sprzedające towary i usługi wyłącznie „offline”, a zatem widać, że handel poprzez internet ma się dobrze i nic nie wskazuje na to by szybko to się zmieniło.

Źródło informacji: The Register