Piosenka za dolara

Firma Apple Computers przedłużyła umowę na sprzedaż muzyki w sieci z czterema największymi wytwórniami muzycznymi: Universal, Warner Music, EMI oraz Sony BMG.

Sprzedaż muzyki przez internet nie przynosi wytwórniom zbyt dużych dochodów, mimo że stale wzrasta. Stanowi ona zaledwie 5% przychodu największych koncernów muzycznych.

Apple będzie sprzedawać każdy utwór za pośrednictwem oprogramowania iTunes. Za pobranie jednej piosenki brytyjscy oraz amerykańscy internauci będą musieli zapłacić odpowiednio 79 pensów lub 99 centów.

Koncerny muzyczne przez wiele miesięcy walczyły o wprowadzenie zmian w dotychczasowej polityce cenowej cyfrowej sprzedaży. Warner, EMI i Sony chciały podwyższyć stawki dla nowości i obniżyć ceny „starszych” utworów. Ostatecznie jednak ustalone zostały sztywne ramy cenowe za dany utwór.

Producent oprogramowania iTunes posiada 80% udziałów w rynku i jest jak dotąd najważniejszym graczem w segmencie muzyki on-line. Sukces tego oprogramowania zasadniczo wpłynął na bardzo dobre wyniki sprzedaży przenośnych odtwarzaczy iPod, produkowanych przez koncern Apple.

Źródło: The Register