Ryzykowne odtwarzacze?

Firmy powinny zabronić swoim pracownikom przynoszenia do biura przenośnych odtwarzaczy muzycznych i innego sprzętu, który może zostać wykorzystany do kradzieży danych – twierdzą specjaliści Gartnera.

Stosowane obecnie zabezpieczenia sieci korporacyjnych nie uchronią ich przed kopiowaniem danych na przenośne urządzenia, które mogą być także źródłem wirusów i trojanów umieszczanych na komputerach należących do firm. Raport o zagrożeniach, jaki przygotowała firma Gartner, wśród „ryzykownych” urządzeń wyszczególnia odtwarzacze MP3, aparaty cyfrowe i inne produkty elektroniczne wyposażone w karty pamięci. Gartner zaleca wprowadzenie przez firmy kontroli pracowników pod kątem wnoszenie takiego sprzętu do biura, a także zabronienie podłączania prywatnych urządzeń do komputerów firmy i wprowadzenie nowych zabezpieczeń, kontrolujących transfer danych przez porty USB.

Wprawdzie z tezami raportu trudno się nie zgodzić, pozostaje jednak pytanie, czy egzekwowanie wszystkich pomysłów analityków Gartnera jest możliwe do wyegzekwowania w czasach, gdy większość pracowników dużych firm ma kieszenie wypchane elektroniką, bez której trudno byłoby im funkcjonować – także w pracy. I czy na takim zaostrzeniu przepisów nie stracą również same firmy…

Źródło informacji: ZDNet