TP będzie uprzedzała o nadmiernie wysokich rachunkach

Klienci Telekomunikacji Polskiej będą telefonicznie informowani o możliwym nagłym wzroście wysokości rachunku. Firma uruchomiła pilotażową wersję takiego rozwiązania. System wczesnego ostrzegania będzie dodatkową, bezpłatną usługą oferowaną przez TP.

Zastosowane rozwiązanie na bieżąco porównuje liczbę rozmów telefonicznych i średnią wartość rachunków z danymi z poprzednich trzech miesięcy. Monitorujemy głównie połączenia do sieci komórkowych, międzynarodowe oraz z numerami 0-700.

Po analizie tych danych, w przypadku nadmiernego i nagłego wzrostu ruchu, konsultanci dzwonią do wybranej grupy Klientów. Informują o zagrożeniu czyli o tym, że ich najbliższy rachunek telefoniczny może być znacząco wyższy od poprzedniego. W zależności od potrzeby, konsultanci będą się kontaktować z Klientami co najmniej raz w miesiącu „wprowadzając takie rozwiązanie, chcemy przede wszystkim uchronić naszych Klientów przed nadmiernym i często niekontrolowanym wzrostem kwoty, jaką będą mieli do zapłacenia za rachunek telefoniczny. Dzięki niemu, Klienci jeszcze przed wystawieniem faktury będą mogli się dowiedzieć o takim zagrożeniu” – mówi Barbara Górska Rzecznik TP.

Rozwiązanie pilotażowo testowane jest aktualnie w Sandomierzu. Już po kilku dniach działania, aż 89% Klientów uznało, że jest ono korzystne i potrzebne. Jeszcze jesienią tego roku planowane jest objęcie systemem wszystkich Klientów TP.