Udany comeback

Swego czasu najsłynniejszy serwis internetowy świata, który rozpoczął boom na wymianę plików w Internecie, w październiku narodził się ponownie – tym razem jako w pełni legalny, odpłatny sklep z muzyką. Od czasu październikowego powrotu, Napster sprzedał już 5 mln plików muzycznych.

Jak donoszą przedstawiciele należącego obecnie do firmy Roxio serwisu, liczba sprzedanych od tej pory utworów przekroczyła 5 mln. Napster ma już 1,5 mln zarejestrowanych użytkowników. W katalogu dostępnych jest 500 tys. utworów, oferowanych w cenie 99 centów za jedną piosenkę lub 9,95 USD za album. Oczywiście Napsterowi wciąż daleko do sukcesu Apple iTunes, które sprzedało już ponad 30 mln utworów, ale i tak wyniki sprzedaży napawają optymizmem.

Napster miał już 60 mln użytkowników, kiedy w roku 2001 ze względów prawnych musiał zaprzestać działalności. Jak widać, jeden z symboli Internetu całkiem nieźle radzi sobie także w wersji komercyjnej.