Neostrada tp wyróżniona tytułem Europrodukt

W VII edycji konkursu „Europrodukt” Telekomunikacja Polska otrzymała nagrodę w kategorii usługa, za szerokopasmowy dostęp do Internetu – neostrada tp. Kolegium konkursowe pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów RP uznało, że dzięki wysokiej jakości i przystępnej cenie neostrada tp przyczyniła się do upowszechnienia szerokopasmowego dostępu do Internetu w Polsce.

W ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy 2004 roku liczba użytkowników neostrady tp wzrosła ponad czterokrotnie, ze 108 tys. do 453 tys. klientów. Dzięki temu Polska znalazła się wśród państw o najwyższej dynamice wzrostu szerokopasmowego Internetu na świecie. Według firmy badawczej Point Topic, w okresie pierwszych 6 miesięcy 2004 roku największa dynamika wzrostu bradbandu była właśnie w Polsce.

Organizatorem konkursu jest Polskie Towarzystwo Handlowe, a patronują mu: Prezes Rady Ministrów RP, Ministerstwo Gospodarki i Pracy oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. W sześciu dotychczasowych edycjach konkursu tytułem „Europrodukt” wyróżniono ponad 180 przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego oraz szkół.

W 2003 roku w plebiscycie zorganizowanym przez pismo PC World Komputer Telekomunikacja Polska została wyróżniona za neostradę tp tytułem „Dostawcy Usług Internetowych 2003”. Neostrada tp została też nagrodzona w XIV edycji konkursu Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” w kategorii usług teleinformatycznych. Kapituła konkursu zaliczyła ją do elitarnej grupy najlepszych produktów i usług, które dzięki swoim walorom jakościowym, technologicznym i użytkowym, są lub mogą stać się wzorem dla innych.

Jak widać szerokopasmowy dostęp do internetu znacząco zyskuje na popularności – z ostatnich badań SMG/KRC Poland Media S.A. wynika, że z dostępu do internetu korzysta obecnie ponad 26 proc. Polaków. Niestety zaskakującą prawdą jest to, że grubo ponad 70 proc. użytkowników nadal korzysta z dostępu do internetu poprzez wąskopasmowe łącza typu dial-up (poprzez numery 020xxxx).

Wpływ na to ma oczywiście dość dużo czynników. Po pierwsze dominująca pozycja Telekomunikacji Polskiej na rynku, co znacznie utrudnia przebicie się konkurencji z nowymi i atrakcyjnie cenowymi usługami (choć nie zawsze atrakcyjnymi). Po drugie podniesienie stawki VAT z 7 proc. do 22 proc. na usługi internetowe, co jest niekorzystnym czynnikiem dla domowych użytkowników. A co z cenami za usługi dostępowe do internetu? No cóż z trudem musimy przyznać i się zgodzić, że ceny oferowane w Polsce mieszczą się w akceptowalnych granicach cen w państwach Europy Zachodniej, zaś na tle państw Europy Centralnej nasza oferta wypada wręcz korzystnie.

A zatem jakie wyniki przyniesie bieżący rok? Czy zainteresowanie szerokopasmowym dostępem do internetu znacznie wzrośnie? A może spotka się tym razem z małym odzewem po stronie zainteresowanych? Na odpowiedź musimy poczekać…

Zobacz również:
– Internet szerokopasmowy: Polska na czele nowych krajów UE
– Ceny dostępu do Internetu w Polsce na tle krajów europejskich